Ekonomi

Gıda şirketleri fırsatlar ve yeni boyutlarla bütçe bilincine sahip müşterileri hedefliyor

Düşük gelirli Amerikalıların azalan harcamalarına karşılık olarak, büyük gıda şirketleri ürün tekliflerini ve pazarlama stratejilerini ayarlamaktadır. Siyah Amerikalı hanelerin yaklaşık üçte biri ve beyaz Amerikalı hanelerin %21’i de dahil olmak üzere nüfusun önemli bir kısmının yılda 35.000 dolardan daha az kazanmasıyla, paketlenmiş gıda ve içecek satış hacimleri düşmektedir.

Dollar Tree CEO’su Richard Dreiling 13 Mart’ta yaptığı bir kazanç çağrısında SNAP yardımlarındaki azalmanın satışları olumsuz etkilemesinin beklendiğini belirtti. Benzer şekilde, Circle K mağazalarını işleten Alimentation Couche-Tard, CEO Brian Hannasch’ın 21 Mart’ta belirttiği gibi, gıda pulu kullanımından elde edilen satışlarda geçen yıla kıyasla %40’lık bir düşüş bildirdi.

Conagra Brands, bu gerilemeyi gidermek için Mayıs ayı sonunda, fast-food tavuk sandviçlerine uygun fiyatlı bir alternatif sunmayı amaçlayan, altı tanesi 6,99 $ fiyatla yeni Banquet tavuk köftelerini piyasaya sürmeyi planlıyor. Conagra CEO’su Sean Connolly 4 Nisan’da yaptığı açıklamada şirketin derin fiyat indirimleri yerine daha sık indirimlere odaklandığını belirtti.

Hershey, ons başına daha iyi bir değer sunmak için daha büyük Skinny Pop poşetlerini piyasaya sürdü ve PepsiCo (NASDAQ:PEP), Smartfood markasını yeni kampanyalarla tanıtıyor. Coca-Cola, fiyata duyarlı tüketicileri çekmek için 1,25 litrelik gazlı içeceklerin promosyonunu değerli paketler halinde genişletiyor.

Birim satışlarında düşüş yaşayan Nissin Foods, kiler yüklemesini teşvik etmek için bir alana bir bedava gibi promosyonlar uyguluyor. Kraft Heinz, WK Kellogg ve Kellanova da pandemi sırasında promosyonların azaltıldığı bir dönemin ardından indirimleri artırıyor.

Tüketici satın alma alışkanlıklarındaki değişim, daha doyurucu ve protein açısından zengin gıdaların satın alınmasında kendini gösteriyor. Conagra’nın Armour Star Vienna sosisleri ve Andy Capp’s gibi mısır bazlı atıştırmalıkların satışlarında artış görülürken, J.M. Smucker’ın Jif fıstık ezmesi uygun maliyetli protein içeriği nedeniyle popülerliğini koruyor.

Chicago’dan Charsetta Reed gibi tüketiciler daha uygun fiyatlı market seçenekleri için Dollar Tree gibi mağazalara yöneldikçe, gıda şirketleri stratejilerini giderek daha fazla değere odaklanan bir pazar segmentine hitap edecek şekilde uyarlamak zorunda kalıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu